星期二, 11月 04, 2008

人的一輩子

最近,有個很親近的親人過世了。

其實我很幸運,三十年來第一次參加親人的告別式,看著他化成灰燼。

但也因為三十年來從來沒有想過會有一天,要面對這件事,所以心中一直有說不出的感受,很想再大聲叫他一聲,但永遠沒有機會了。

7 則留言:

匿名 提到...

in the beginning of november,my
parent was sent to hospital.it was
serious.so i was helpless,and sad.
but now, everything is fine.
i am happy and lucky.

and i also start to exercise.
health is important to everyone,right?

i want to go to Spain. but i am
waiting for my friend's answer.
after all, the winter in europe makes people feel lonely and cold.
i don't want to travel alone in cloudy europe during winter.....

poety 提到...

不知道你會不會看到這個留言,
我這個部落格的缺點是留言會隨更新的文章往下沉,也沒有回覈的日期,所以不容易看到舊文的意見。

才在想好久沒有看到你的留言
想寫信問候你一聲,
想不到竟然發現你的留言
真的很開心
同時也為你感到高興
親人身體健康,一切平安

的確身體健康很重要,
我也愈來愈開始注意到這個
真的要持續運動喔

哇!你要去西班牙啊!
西班牙真的是很不錯的地方,
冬天的歐洲雖然冷
不過比起夏天的熱浪
冬天的南歐應該好親近多了。
祝福你有一超美好西班牙旅行。

跟你一起旅行很愉快,
我到現在還記得我們在下過雨的傍晚一起在布拉格散步的回憶

很希望以後有機會,
還能有機會與你一同旅行。

poety 提到...

對了
你要西班牙的書嗎?
我這裡有幾本
如果有需要的話我再寄給你

匿名 提到...

i don't expect to get your answer after
this long time,either.i just watched the
pictures of estern europe from Elly's blog.so many wonderful memories let me wear
a smile on my face now. i'm sure you will be
reminded of a lot of touching memories,too.

and i want to go to spain and Portugal at a time now.so,the trip
will be postponed.of course i will borrow the books from you when i
need them.

me, too.because of a nice travelmate , Prague is
more attractive to me.
if we have the chance to meet in
a travel again,i will tell you
a story about Prague and Vienna.

poety 提到...

哇!Portugal耶,不錯喔!
兩國一起玩真不錯
你是要自助嗎?

a story about Prague and Vienna???
那是什麼呢?真期待。

另外,那就麻煩你傳你的住址到我的簡訊,我再寄給你,不過我的書有些舊了,最近去書店看到蠻多關於西班牙的,果然過了一年資訊也變多了,不過你當閒書參考參考,裡面有一本很愛講故事,看了故事再去玩,會很有感覺。我的書有的也被我帶去西班牙,翻來翻去都破破爛爛的了,所以你也可以隨便用囉!

匿名 提到...

the last sentance is very 村上.ha.
i made some blacktea tonight.i found my teabag was the one i brought back from the nice hotel of Saltsberg.it's also the first place i chatted with someone who wore a pair of sandals in the cold and rainy Europe..........right?
i didn't prepare for that trip,so
i didn't know much about those cities before visiting them.next time, i will read more.such as
your books about spain.

poety 提到...

呵,那雙涼鞋可是陪我上山下海呢!
不過可苦了雨中、寒風中受涷的腳指頭了。
要走遠路一雙好鞋是很重要的。
雖然到最後幾天也磨破皮,特別是在匈牙利的大街上,快長水泡了,

不過還是無怨無悔的走下去。
相信你也是吧!


你上次有抄住址給我嗎?

最近好冷,新竹的風呼呼的吹,真是有夠冷的。